학과소개

학과소개

컨설팅학과는 중소기업의 요구(Needs)를 충족시키기 위하여 국내실정에 맞는 컨설팅 기법 및 방법론 등을 개발ㆍ보급하고자 한다. 이는 중소기업 경영환경 변화에 따른 전문적 지식과 관리기법으로 컨설턴트의 재교육 자료로 활용되어 중소기업의 발전을 도모할 것이다. 또한 학문에 대한 이론과 실무를 보다 효율적이고 집중적으로 연구하여, 중소기업 발전에 능동적으로 대처할 수 있는 글로벌 수준의 현장 맞춤형 컨설팅 전문인력을 양성하고자 한다

The consulting department will develop and supply the consulting skills and the methodology which fit the domestic conditions in order to satisfy the needs of small and medium enterprises. The skills and the methodology will help the growth of the small and medium enterprises by taking advantage of them as the reeducation materials of the consultants which can provide the technical knowledges and management techniques, coping with the change of the management environment of the small and medium enterprises, with the consultants.

By training the theory and the reality of the science more effectively and more intensively, the department would like to produce the consulting professionals who best fit in the field in the global level and may actively cope with the management development of the smaller businesses.

교육 비전 및 미션

중견, 중소기업의 경쟁력 강화에 일익을 담당할 수 있는 전문 컨설턴트를 배출하여 업계의 경영지도에 대한 갈증을 해소하고, 대학의 사회적 책임 실천에 기폭제 역할을 수행하여 중부권 최고의 컨설팅 대학원으로 자리매김하고자 한다.

교육목표

  1. 컨설팅 학문적 지식의 연마
  2. 컨설팅의 실천력 배양

실천 방향

  1. 경영과 무역을 아우르는 종합적 교육 과정의 편성
  2. 선진 학문의 습득을 위한 이론적 밑바탕의 강화
  3. 컨설팅 실무의 이해 제고를 위한 전문 컨설턴트의 초빙 강의 개설
  4. 종합적 사고의 체계화를 위한 현장 실습 (박사 과정)
TOP